Депо на Промисловій 115 років

news img

Замість гучних святкувань та урочистостей на ЛКП «Львівелектротранс» вирішили створити чуттєву відео-роботу із використанням музики українського проєкту InLuve ♥️, пісня«Home».

Описом до відео слугує щира сповідь трамвайного депо на  Промисловій:

«115 років я слугую домом не лише для трамваїв.

-          Чого вартує груда металу, якщо в неї не вкладено людську працю, людську душу?

Десятки тисяч людських історій (а може й більше) бачило моє серце.

Люди раділи та плакали, сварились та мирились, дорослішали, одружувались, приводили своїх дітей, приходили, йшли, відходили у вічність… І кожного разу оживляли усе навколо…

Було різне, але ніколи мені так не боліло проводжати їх на іншу роботу, яку вони не обирали…

Війна сама їх знайшла, і знову забрала від мене…

То вже третя моя війна…

Мої очі бачили багато.

Мої стіни захищають не лише від палючого сонця, дощу, пронизливого вітру та снігу.

Моє серце завжди з моїми людьми, де би вони не були…

Я завжди буду їхнім домом…»

(відео доступне із субтитрами)

«Це посвята нашим працівникам, які сьогодні у лавах ЗСУ виконують свій обов’язок перед країною. Для усіх решта, це можливість зазирнути на нашу «кухню». Сьогодні ми не маємо можливості відкривати двері депо усім охочим. Проте даємо нагоду зазирнути та підглянути як ж трамвайчики щоденно готують до виїзду на лінію…» - координатор проєкту Ольга Бачинська, фахівець зі зв’язків з громадськістю та пресою ЛКП «Львівелектротранс».

Про музику:

InLuve ♥️ [Діма Макаров] - це мелодійна та чуттєва музика про кохання і почуття, від людини, яка обожнює життя.

Пісня «Home»- це історія з життя, де образ «Дім» може сприйматись у буквальному сенсі: як будинок чи маєток, або мати інший зміст - внутрішній світ людини.

Ми запрошуємо людей до «Дому», відкриваємо двері та обійми, та чи готові наші гості лишити позаду всі свої упередження і попередній негативний досвід відкрившись новому?

І якщо – «Так» - це вартує очікування…

Про відео:

TramwayProduction[Олександр Зоров] - це найзарядженіша команда людей у Львові.

«Ми створюємо відеоролики для Вашої компанії, які точно надовго залишаться в думках та серцях кожного.

Tramway - це шлях, який дозволяє вам пришвидшити та полегшити рух вашого бізнесу.»

Історична довідка

22 серпня 1908 року відбулося урочисте відкриття трамвайного депо на Промисловій.

Автор проєкту: Ян-Антоній БОГУЦЬКИЙ.

Будівельні роботи: компанія «Улям» (Львів)

Стиль: «сецесія геометрична»

У 1939 році, після створення Львівського трамвайного тресту, це трамвайне депо отримало назву «Депо № 2» (що по-суті означало роль «другого плану»– сюди переважно потрапляли саме застарілі і зношені трамвайні вагони) аж до 1978 року до початку реконструкції.

На початку 2014 року розпочалася реконструкція профілакторію. Фінансування здійснювалося за кошти кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР).

Реалізувати проєкт вдалося із третьої спроби.

13 вересня 2021 року депо прийняло всі справні лінійні трамваї Львова.

А також повернуло собі первинну назву – «трамвайне депо»

Між двома «світовими»

Після завершення Першої світової та польсько-української війни, найстаріше депо електричного трамвая на вул. Вітовського (тепер) було перетворене у вагоно-ремонтні майстерні (ВАРМ) – тут проводили капітальні ремонти і модернізацію трамваїв Львова.

Відповідно, основним експлуатаційним депо стало депо на Гаврилівці (Промисловій).

Воно не могло вмістити усі наявні на той час трамвайні вагони, тому на початку 1920-х років у трамвайне депо було переобладнано будівлю військового кінного манежу Віндішгреца, яка нині має адресу вул. Городоцька, 40

У часи Другої світової війни під час наступу радянських військ (1944), трамвайне депо № 1 на вулиці Городоцькій, 185 зазнало значних руйнувань.

Отож, випуск трамваїв, які знову вийшли на вулиці Львова 1 березня 1945 року, спочатку відбувався саме із трамвайного депо № 2. Іще з кінця 1944 року відновилися ремонти трамваїв у ВАРМі. Щодо трамвайного депо № 1, то відновлювальні роботи тут тривали більше трьох років. Випуск трамваїв із депо № 1 розпочався 24 січня 1948 року

Радянський період

Починаючи із 1959 року проводилась часткова реконструкція трамвайного депо № 2 для експлуатації трамваїв німецького виробництва.

А у 1978 році розпочалася перша «модернізація» трамвайного депо № 2 із розширенням території та будівництвом нового профілакторію із мийним комплексом. Після удосконалення трамвайне депо № 2 мало вміщувати до 120 трамвайних вагонів моделі «Tatra KT4SU». Новий профілакторій – проїзного типу із трьома оглядовими канавами.

В будівлі профілакторію розмістилися й допоміжні приміщення, де проводився ремонт окремих агрегатів. Під час реконструкції в кінці 1970-х років у трамвайному депо № 2 було збудовано будинок диспетчерської із мозаїчним панно.

З того часу і до краху країни «тюрми народів» два трамвайні депо №1 (Городоцька, 185) та депо №2 (Промислова, 29) влаштовували постійне дружнє «дербі» щодо кількостей: перевезених пасажирів, реалізованих квитків (карток), відремонтованих трамвайних вагонів…


22.08.2023