Львів отримує перші трамваї, придбані за кошти Європейського інвестиційного банку

news img

З 10 грудня 2021 року Львів достроково почав отримувати перші низькопідлогові трамваї українського виробництва, закуплені за кошти від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ). Це стало можливим для участі Львова в проекті «Міський громадський транспорт України», що є рамковим кредитом від ЄІБ. У межах проєкту міста отримало 12 мільйонів євро на закупівлю десяти п’ятисекційних низькопідлогових трамваїв.

«Закупівля нових трамваїв у Львові за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку сприятиме розвитку екологічно чистого та сталого транспорту. Добре функціонуюча трамвайна мережа може зробити вагомий внесок у зменшення кількості автомобілів і заторів на дорогах і, таким чином, пошкодити пошкодження функції довкілля та послабити кліматичні зміни, що є ефективним місцем для ЄІБ клімату якісно орієнтованого банку ЄС. Крім того, поступова модернізація транспорту сприяє соціальному та економічному розвитку Львова та інших міст, що є єдиним з наших головних цілей в Україні», – повідомив Жан-Ерік де Загон, голова представництва Європейського інвестиційного банку в Україні.

Профінансована Європейським Союзом технічна підтримка розміром 3,5 млн євро в рамках проекту «Міський громадський транспорт України» за підтримки Міністерства інфраструктури й містам-учасникам, зокрема Львову, у впровадженні стандартів для підтримки сталої міської мобільності.

Клоє Алліо, керівник відділу «Економічна співпраця, енергетика, інфраструктура та довкілля» Представництва ЄС в Україні зазначила: «Якісний громадський транспорт є невід’ємною складовою сталого розвитку міст. радій підтримати модернізацію міської мобільності в регіонах України за допомогою більш комфортних і екологічних транспортних засобів ЄС. Це сприяти підвищенню якості транспортних послуг, а також зробити громадський транспорт більш привабливим для українських громадян».

«Трамвай є одним із найбільших екологічних та енергоефективних видів громадського транспорту. Поступове збільшення частки рейкового транспорту й тролейбусів дозволить знизити рівень викидів і забруднення довкілля в містах, а також наблизити Україну до реалізації Європейського зеленого курсу. Також, важливо, що ці трамваї українського виробництва компенсують принцип безбар'єрності. Доступність транспорту для всіх категорій громадян – ключовий елемент усіх нових об’єктів про Міністерства інфраструктури», – зазначила Анна Юрченко, заступниця Міністерства інфраструктури з питань європейської інтеграції.

«Львів уже багато років є лідером в Україні за оновлення транспорту. І одним із пріоритетів такого оновлення є збільшення частки самого електротранспорту, після чого він є більш екологічним і вигідним з економічної точки зору. Нові трамваї, отримані завдяки підтримці ЄІБ і ЄС, досягають результатів нашої мети, а також зроблять пересування містом доступним і зручним для всіх мешканців і гостей Львова», – приєднався Львівський міський голова Андрій Садовий.

Трамваї для Львова виробляють підприємство машинобудівної корпорації «Електрон». У вересні 2020 року ЛКП «Львівелектротранс» було підписано контракт на поставку 10 нових трамваїв, а також набір обов’язкових запчастин та витратних матеріалів, обладнання та інструментів для їх технічного обслуговування та ремонту. Проте до графіку поставок у вищезгаданому контракті планувалося, що Львів спочатку випустив перші 5 трамваїв у червні 2022 року, проте нещодавно стало відомо, що перші трамваї будуть поставлені вже у грудні 2021 року.

«Підприємства концерну «Електрон» майже десять років виробляють сучасний міський транспорт, зокрема і трамвай. Тож маємо чималий досвід і наша техніка отримує хвильні відгуки від експлуатуючих організацій і, головне, від пасажирів. Ми з кожним роком нарощуємо свою потужність, оновлюємо обладнання та вдосконалюємо технології, інвестуємо у розширення виробництва та створення нових робочих місць», – прокоментував президент-голова правління ПрАТ «Концерн-Електрон» Юрій Бубес.

«Нові трамваї «Електрон» – це великий крок на шляху до оновлення трамвайного парку у Львові. Завдяки проекту ми зможемо суттєво змінити якість громадського транспорту, забезпечити комфортне перевезення всіх пасажирів, зокрема маломобільних людей. Крім того, це чудова можливість для розвитку українських машинобудівних підприємств, як-от «Концерн-Електрон», що виробляє всі 10 трамваїв, закуплених у межах проекту», – сказав в.о. директора львівського комунального підприємства «Львівелектротранс» Володимир Ковалів.


довідка

Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) – державна фінансово-кредитна установа Європейського Союзу. В Україні банк працює з 2007 року. Дотепер ЄІБ надав Україні кредитів на загальну суму понад 7 млрд євро. Банк ЄС прагне підтримати Україну та сприяти створеним умовам, переважно для досягнення економічної стабільності. Найважливіші сфери кредитування ЄІБ в Україні – це соціальна та економічна інфраструктура, транспорт і сполучення, розвиток місцевого приватного сектору, енергоефективність, інновації та протидія кліматичним змінам.

Трамвай «Електрон» T5L641 – це п'ятисекційний однопросторовий комфортний вагон із системою кондиціонування салону та кабіни водія, зі зниженим рівнем вібрації та шуму, технічний рівень якого відповідає сучасним європейським вимогам до міського електротранспорту. Широкі двері і низький рівень підлоги вагона дозволяють прискорити швидкість посадки-висадки пасажирів, особливо зручні для пасажирів з дітьми та осіб з обмеженою здатністю пересування. Кількість місць для сидіння - 56, загальна пасажиромісткість трамвая - 265 осіб. Особливостями трамваю «Електрон» є раціональне розташування приладів та органів управління з дотриманням вимог безпеки, вбудована система діагностики оперативного контролю роботи всіх вузлів і систем вагону, застосована на сучасній елементній базі асинхронних тягових електродвигунів, що відзначаються надійністю в експлуатації, меншими масогабаритними показниками та відмінними енергетичними і динамічними характеристиками. У режимі гальмування передбачена можливість рекуперації електроенергії в контактній мережі (економія електроенергії становить до 40%). Підлога вагона в зоні дверей салону забезпечує систему підігріву, що включає обмерзання та намерзання снігу в зимовий період. Спеціальне покриття вікон зберігає тепло в холодну пору року і відбиває ультрафіолетові промені сонця у спеку. що включає обмерзання та намерзання снігу в зимовий період. Спеціальне покриття вікон зберігає тепло в холодну пору року і відбиває ультрафіолетові промені сонця у спеку. що включає обмерзання та намерзання снігу в зимовий період. Спеціальне покриття вікон зберігає тепло в холодну пору року і відбиває ультрафіолетові промені сонця у спеку.

Трамвай обладнаний зовнішніми та внутрішніми відеокамерами панорамного огляду: пасажирського салону, майданчиків пасажирських дверей та зони позаду вагона, що забезпечує ширшу зону огляду та контроль водія за дорожньою ситуацією, посадкою-висадкою пасажирів.

Комфортні умови праці водія забезпечують ергономічну кабіну з регульованим сидінням, окремим кондиціонером і сенсорними органами управління. Вагон має задній пульт управління для руху заднім ходом з кнопкою, яка імітує функцію «педалі безпеки», встановленої в кабіні водія.

09.02.2022